hír
A 41. Magyar Filmszemle harmadik napján, csütörtök délután tartották a II. Magyar Forgatókönyv Börzét, melynek során hat fiatal mutathatta be…
továbbmagazin
A jubileumi Szemle már véget ért, a Diákzsűri díjai azonban csak most lettek nyilvánosak, s alant olvashatóak kategóriánként és részletes…
továbbmagazin
27 filmplakát szállt versenybe a Szemlén a filmplakátok versenyének fődíjáért, ám az idén hiába reménykedtek: a zsűri nem díjazott senkit. További…
továbbmagazin
„Tégla”, mondta egyszer nekem a Filmvilág mindenható gazdaságisa, természetesen valójában a civil nevemet használta, csak anyámék szólítanak…
továbbmagazin
A 40. Magyar Filmszemle díjátadója hét órakor kezdődik a Budapest Kongresszusi Központban, ám a díjazottak listája fél kilencig embargós. Így aztán…
továbbmagazin
Bizonyos szempontból a tévéfilmes zsűrinek volt a legkönnyebb dolga, hiszen mindössze kilenc alkotásról kellett véleményt alkotniuk, így a tagok…
továbbmagazin
A mesebeli lány mintájára a játékfilmes zsűri úgy értékelte a jubileumi Szemle játékfilmjeit, hogy nem értékelte őket - végeredményben azért…
továbbmagazin
A Filmszemlén mutatkozott be a Kistotál Filmiskola kezdeményezése. A non-profit szerveződés feladatául a magyar kisiskolás gyermekek audiovizuális…
továbbmagazin
Lezárult a 40. Magyar Filmszemle közönségszavazása! Az internetes közönségszavazás alapján a Filmhu díját a Gauss Informatika felajánlásából…
továbbmagazin
„Menjetek ki az útkereszteződésekre, s akit csak találtok, hívjátok..."(Máté 22, 9.)
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéJó, akkor menjünk moziba. De semmi intellektuális baromság! Én nézem az akciót, te meg olvasod a feliratokat.